Powered By Blogger

4 feb. 2023

Umpleţi paharele - Thomas Moore


Hai, umpleţi paharele şi uitaţi de ideologii şi de trecut 

sau lăsaţi-le înţelepţilor, supuşilor raţiunii - mai mereu ridicoli; 

acest moment al vieţii noastre-i mult prea scurt 

pentru-a fi umplut de colbul galben ridicat de şcoli.


Paharul tău poate fi mov, iar al meu albastru ca cicoarea,

dar de vreme ce-ambele-s umplute cu acelaşi vin, 

cel care-argumentează-n vreun fel diferenţa de culoare,

nu merită confortul adus în suflete de-acest dar divin.


Cum aş putea-întreba curajosul luptător, de lângă mine

pentru umanitate, dacă are crezul iluminat de-acelaşi felinar?

Pot să renunţ la un bun prieten cu care mă-înţeleg bine, 

dacă el nu se îngenunchează-n faţa aceluiaşi altar?


Ar trebui să-mi arunc iubita eretică din a inimii arcă?

Să caut eu în altă parte un sărut mai bun? 

Nu, mai degrabă piară toate cele-n lume

decât să-mi pun adevărul sau iubirea în astfel de tipare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează