Powered By Blogger

25 mar. 2023

Oblonitu-mi-a fereastra - Alexandru Vlahuță


Oblonitu-mi-a fereastra

Gerul cu-a lui flori de gheață;

Și în toată casa asta

Eu sunt singura viață.


Dac-ar fi un foc în sobă

Mi-ar pare că suntem doi,

Aș mai sta cu el de vorbă

Mai uitând cele nevoi.

Se arată-n neguri luna

Albe stelele sclipind

Și de ger s-aud într-una

În pod corzile trosnind.


Se aude-n horn nebunul

Viscol aprig vâjâind

Și din streașini câte unul

țurțurii cum cad plesnind.


Sună crengile lovite

Uscat zgomot ca de oase

Și vârtejuri repezite

Bat în ușă mânioase.

Ah! Mai vin odată, soare,

Peste albele grămezi;

Iarbă, flori nerăbdătoare

Stau mijite sub zăpezi.


Firea moartă o învie

Și din crivățul turbat

Fă-mi zefir. Iarnă pustie,

Du-te că m-am săturat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează