Powered By Blogger

17 mar. 2023

Suav anapoda - Gheorghe Tomozei


Urcă în fiecare noapte la mine, la etaj,

vânătorul cu calul lui. Sună, destup odaia, îl aşez în fotolii

şi scot rachiul. Calul ronţăie capodopere şi bea

discuri de patefon. Discutăm despre vreme. Mi se

prezintă vietăţile împuşcate; o căprioară, un urs, un mistreţ,

zvârlim totul pe plită şi apoi moţăim. Calul

îşi pileşte potcoavele, cască, apoi vânătorul zice:

Ţi-am adus şi nişte mesteceni, un pârău şi

ceva lună (dar nu şi cea mai bună bucată că

stătea să plouă). Muşc din lună,

aşez pârăul în scrin apoi mai torn rachiu, pun Aznavour

şi stăm, picior peste picior, până se frige mistreţul.

Apare pe prag dar nu ne place, nu-i fript de ajuns,

el bombăne şi sare la loc, pe plită. Bag un ceas

chefere pe foc (cu pendula frig ursul iar cu

ceasul-brăţară al iubitei, inima căprioarei)

e cald, e noapte, e cafea şi când întorc Aznavour

calul mănâncă discul ca pe o foaie de salată.

Mai fumăm un mesteacăn, rupem o ciosvârtă de mistreţ

(Sunt bun? întreabă. Bunule, îi spunem, să-l bucurăm

şi pe el) apoi vorbim de amor, eu arăt o poză:

marea în haine de duminică, el un bilet de loterie, iar

calul, poza lui Cassius Clay, la doi ani, pe blană.

Ne distrăm grozav, ne facem comozi

(ne-am scos potcoavele de la manşete) şi când el pleacă

rămân îngrozitor de trist. Sparg, ordonat, paharele, alung

moartea din rănile vietăţilor şi de la geam

îi văd pe prietenii mei suiţi pe tramvai. Noaptea fantastică

se şterge şi ea din pereţi şi caut somnul

cu ochii podidiţi de frunze şi păsări...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează