Powered By Blogger

13 iun. 2023

Pentru că înot și zbor în sus - Nichita Stănescu

 Pentru că înot și zbor în sus, 

abia mă mai ajung din urmă 

amintirile 

ca niște bule de aer, undele 

mișcătoare.

Globuri străvezii, globuri reci, 

luminate și întunecate, 

azvârlindu-mi pe grumaz 

câte un trup de-al meu neîmplinit, 

rămas din adolescentă...


Pentru că înot și zbor în sus, 

voi îmbrățișa luna 

sau poate un trup de-al meu viitor.

Când fac mișcarea înotului, 

înapoia mea se revarsă ondulând 

oceanul cu pești, 

dar înoată din mine doar tălpile, 

gleznele.

Când gestul aripei îl fac, 

se prăbușesc înapoia mea 

coloane de aer amestecate cu vulturi, 

dar numai pălmile-mi sunt în zbor, 

numai linia vieții.


Pentru că înot și zbor în sus, 

mi-e tâmpla-mpodobită de speranțe 

ca ramură de frunze, 

și fruntea mea se află mereu 

în ceea ce va fi, 

iar trupul în ceea ce există.

Pentru că înot și zbor în sus, 

voi îmbrățișa luna 

sau poate un trup de-al meu viitor, 

căruia-i sunt 

amintire, urcând și arzând.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează