Powered By Blogger

20 iun. 2023

Singurătatea deasă sub un clopot de sticlă - Traian T. Coșovei


Plutea, în aer un fel de nelinişte, – 

                                         un fel de 

spaimă oarbă dinaintea strigătului...

întunecate şi drepte, zidurile sprijineau tăcerea 

şi numai insomnia verde a ierbii

săpa galerii prin verticala clopotului de sticlă. 

Mergeam alături printre vitrinele cu obiecte celeste:

( ...un corn englez alături de un gât de pasăre 

retezat deasupra strigătului.) Oamenii pe care îi întâlneam 

erau aidoma unor cuvinte pe care nu le poţi rosti.

                                                                  Cuvintele lor

se rosteau singure, unele pe altele ca nişte bulgări de zăpadă 

rostogolindu-şi înţelesul departe de ei...

Ne priveau cu toţii pe când martorul tăcerii mi-a spus 

cu gâtul retezat deasupra glasului:

                                                       „ ... de acum înainte, – 

tot ce vei spune poate fi folosit împotriva, ta... ”

                  (cuvintele lui alunecau ca zăpada de pe acoperişuri 

lăsând vederii şirul negru de ţigle al unui alt înţeles, —

                                                                           în timp ce tu

alunecai din învelişul acela uşor, traversându-mă, –  

                                                                îndepărtându-te...)

Şi numai o singurătate deasă te acoperea până la glezne...

Am deschis gura să strig, — aerul neliniştit 

se învineţise în jurul cuvintelor mele

                                   şiroind ca sângele dintr-o arteră, – 

(în timp ce tu mă traversai îndepărtându-te) am strigat 

ca în somn, ca în moarte, umplând aerul de sânge

                                  mânjind pereţii cu măruntaiele cuvintelor... 

(în timp ce tu alunecai din învelişul acela uşor, aerian, – 

traversându-mă,

                    îndepărtându-te).

Şi numai

o singurătate deasă te acoperea până la glezne...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează