Powered By Blogger

7 iun. 2023

Ultima iubire - Umberto Saba

 


Ce mi-ar trebui ca să fiu fericit?

O odaie, doar, cu foc aprins;

două ceşcuţe, două mici ceşcuţe,

una ţie, şi alta mie, Paolina;

şi să-ndulcesc cu sărutarea ta amarul băuturii. 


Ascultă, micuţa mea, ascultă;

că mâine n-am să te mai pot vedea, cred, decât din când în când şi pe furate. Dar mai întâi, o dată, o dată numai, n-ai vrea tu oare ce ţi-am şoptit deunăzi la ureche, când tu,

mâna ai ridicat asupra-mi, mână pe care eu cu un potop de sărutări am pedepsit-o, şi m-ai făcut „neruşinat"; pe când la pieptul meu

îţi ascundeai, râzând însă, căpşorul.


N-ai vrea Paolina? Ca să păstrez şi eu o amintire de la tine, dulce, atât de dulce încât inima să mi-o topească, fie şi-n amintire doar, şi să fie  cea de pe urmă floare pe care-n această viaţă-o culeg.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează