Powered By Blogger

17 aug. 2023

De vorbă cu Cerna - Ion Minulescu

 


Peste fereastra mea - 

De la hotel - 

Mă cert mereu cu murmurul rebel

Al Cernei - 

Apă binecuvântată

Ce-mi limpezește mintea turburată

De tot ce nu se poate ști - 

Ca-ntr-un etern „A fi sau a nu fi”


Mă cert mereu cu Cerna...

Mă cert că nu-mi mai spune - 

Din zece vorbe rele - 

Decât trei vorbe bune!...


De ce mă tot privește, cu-atâta dușmănie?

De ce nu-mi mai recită aceeași poezie

Pe care Cerna, astăzi,

O face

Și-o ascunde

În murmurul rebelelor ei unde - 

Nu ca-n trecut,

Când ea mi-o recita

De câte ori fereastra mea

Se deschidea doar pentru ea?...


Azi...

Cerna mea, nu-mi mai recită

Decât ecoul unui cartuș de dinamită - 

O dinamită blestemată

Ce i-a zdrobit

Tot ce-a iubit - 

Și poezie de altădată,

Defunctă azi

Și-nmormântată...

Și poezia viitoare,

Pe care ea, mi-ar fi cântat-o

Etern sub razele de soare!...


Azi...

Poezia Cernei se ascunde

În burțile umflate și rotunde

Ale bogaților, îndestulați

Cu păstrăvii bătrânilor Carpați

Și-ai repezilor ape care curg

Spre cel mai diavolesc amurg - 

Amurgul ce-a schimbat în tragedie

Și cel din urmă strop de poezie

Cu care-azi, Cerna de altădată

Își plânge apa binecuvântată

Și păstrăvii

Pe care eu - 

Mi-e martor bunul Dumnezeu - 

Azi...

Nu-i mai plâng

Și nu-i mai cânt

Decât pe propriul lor mormânt!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează