Powered By Blogger

27 oct. 2023

Rita și pușca - Mahmoud Darwich


Între Rita și ochii mei

Stă o pușcă

Oricine o cunoaște pe Rita

Se înclină și se roagă

Unui zeu cu ochii ca mierea

la culoare

Am sărutat-o pe Rita

Pe când era copilă

Mi-aduc aminte cum s-a lipit

de mine

Și-a acoperit brațul cu cea mai

frumoasă cosiță

(…)

Ah, Rita

Între noi sunt un milion de păsări și

de chipuri

Și multe făgăduieli de a ne vedea

RETEZATE DE PUȘCĂ.


(…)

Ah, Rita!


Ce, oare, înainte de această pușcă,

Mi-a abătut ochii de la ochii tăi

În afara unei ațipeli sau două și a

câtorva nori ca mierea

A fost odată ca niciodată, o liniște a

înserării

În zori luna mai a plecat pribeagă,

departe,

în ochii ca mierea la culoare

Orașul i-a măturat pe cântăreți și pe

Rita


Între Rita și ochii mei

stă o pușcă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează