Powered By Blogger

16 dec. 2023

Leagănul de azi - Radu Gyr

 

Nani, puiul mamei. 

Ți-au trimis zorile trei ramuri de cais.


Trei lumini desprinse dintr-un pom: 

- Cântul - Pacea - Dragostea de om -


Când am fost ca tine, bezne mari 

mi-au adus trei vreascuri de arțari.


Trei uscate gheare de copac:

- Plânsul - Truda - Foamea fără leac -


Nani, puiul mamei. Ia puteri: 

țâța maicii-i grea de primăveri


și pe leagăn cântecele ei 

ți-au boltit un cer de porumbei...


Când am fost și eu un prunc amar 

maica-mi da din țâțe numai jar


și-mpletea oftat și dezmierdări 

cu oftatul tunului din zări.


Nani, puiul mamei. 

Să culegi pe obraji surâsul lumii-ntregi.


Iar când, mâine, pașii-o să-ți îndrumi, 

du și tu surâsul lumii-ntregi.


Iar când, mâine, pașii-o să-ți îndrumi, 

du și tu surâs întregii lumi,

  

trei lumini desprinse dintr-un pom: 

- Cântul - Pacea - Dragostea de om -


Nani, puiul mamei. Ți-au trimis 

zorile trei ramuri de cais.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează