Powered By Blogger

23 dec. 2023

Poetul și dragostea - Cezar Baltag

 

Un ochi fantastic mă răsfrânge-n

oglinda cristalinului.

Plutesc  ținând în palmă rara 

monedă a destinului. 


Pe-o parte-i capul tău, iubită

neîntâlnită nicăieri;

efigie ce-și schimbă vârsta:

femeie azi, fecioară ieri. 


Pe alta, inima mea bate

un ritm tenace și avid,

pulsând în hohote viața-mi  

spre-un infraroșu bănuit.


Vâslesc. Curg frunzele. La capăt

îl văd pe Cronos, dilatând

pupila lui săpată-n ora

smulgerii celui care sunt.


(Era o Dâmboviță calmă

când trandafirul înstelat

al unei dragoste de toamnă 

în trupul meu a explodat...)


Cândva pe irisul albastru

dintre odată și nicicând

va trece discul unei inimi

zenitul bolții eclipsând.


Atunci, strigat voi fi de plante.

Și din nostalgicul aval

mă va privi, furându-mi chipul

doamna surâsului final.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează