Powered By Blogger

21 ian. 2024

Prăpastia din marginea mării - Dan Botta


Ea era numai iubire,

Iubire și dor era ea,

Și sufletul nostru-n uimire

Iubindu-se, cât se iubea!


Halucinați, ochii ei

Iubire și dor implorau,

Halucinați ochii mei

Iubire-n iubire erau.


Și-atât era ea pentru mine

Eu însumi, încât mă pierdeam,

Și uitându-mă însumi pe mine,

Însăși pe ea o uitam.


Dar într-o zi o părere,

O părere-albastră trecu,

Și de patima unei himere

Sufletul meu o pierdu.


Iar ea privind stelele caste

Ce ard nemilos depărtării,

Se arunca-ntr-o prăpaste –

În prăpastea din marginea mării.


Aripile-i nu s-au deschis

Și-un țipăt a scos când s-a frânt…

Dar aripile – așa i-a fost scris –

Nu s-au zdrobit de pamânt.


Și de-atunci ochii mei s-adaste,

Pândind în lumina-nserării,

Trupul ei dus pe prăpaste –

Pe prăpastea din marginea mării.


Când apele-n stânci se izbesc,

Pe aburii lor o aripă,

O aripă și alta albesc...

Și trupul ei drag se-nfiripă.


Suntem una și numai iubire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează