Powered By Blogger

27 mar. 2024

Când obosită, mâna mea - Anna Ahmatova

 

Când obosită, mâna mea

În capitala fără soare

Pe foaia albă iscălea

Cea mai cumplită renunțare,


Și vântu-n geamul cel rotund

Izbea cu valuri ude, dese –

Părea că cerul fără fund

Ca aurul se încinsese.


Spre apa Nevei n-am privit,

Nici stâncile-n lumini scăldate,

Și că te văd mi-a năzărit

În față-aievea, neuitate!...


Dar noaptea toamnei celei lungi

Orașu-l înghiți, profundă,

Ca fuga mea de tine-atunci

Scrumite umbre s-o ascundă.


Am dus cu mine crucea doar,

În ziua cu trădarea dată,

Ca stepa de pelin amar

Măcar, să-mi cânte ca odată.


Și din peretele curat,

Primejdiile mi le curmă,

Și totu-i lesne de-ndurat,

Chiar ziua, ziua de pe urmă.


1916


traducere, Medeleine Fortunescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează