Powered By Blogger

2 mai 2024

Jos pe crucea - Traian Dorz

 

Jos pe crucea răsturnată

dintr-un sat

am văzut un Om odată

stînd cu fața-n mîini lăsată

și cu fruntea-nsîngerată

și plîngea de jalea toată

apăsat.


M-am oprit atunci din cale

lîngă El

curgeau lacrimile vale

printre degete, în poale,

sfîșiat zdrobit de jale

călător oprit în cale

singurel.


Cînd I-am zis să nu mai plîngă

sta duios

Și-a pus fruntea-n Mîna stîngă

și din gene-a prins să strîngă

să oprească și să stîngă

lacrima-I prelinsă lîngă

Cruce jos.


Fața-I era albă toată

ca de crini

dar albeața ei curată

sîngele-o brăzdase toată

căci pe fruntea-nsîngerată

o cunună era, roată

numai spini.


Iar în palme și-n picioare

răni de cui.

O, și-atunci plin de mirare

mi-am adus aminte care

e Străinul din cărare.

Cînd mă-ntorc, o Doamne Mare

nu-L văzui.


... Dar de-atunci cînd trec prin sate

ori prin lunci

și văd cruci zăcînd uitate

mie-mi pare că pe toate

stă Iisus plîngînd în coate

multa lumii răutate,

ca atunci.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează