Powered By Blogger

29 aug. 2024

Singur - Demostene Botez

 

E tot așa pustiu în jurul meu

Se-ntind departe câmpuri cenușii,

E cerul mort și greu deasupra,

 și-i întreg pământul fără Dumnezeu


Ce-ntinderi moarte și ce singur sânt

Îmi vâjâie-n urechi pustiul gol ;

Și cât cuprinde-al zărilor ocol,

Țărâna are miros de mormânt.


Pe-ntinderi mute, greu m-a pironit

Fiorul drept și cald al unei raze

 Îmi joacă-n ochi mirajul unei oaze :

Grădina-n care-am plâns și am iubit.


Și-alerg așa cu pieptul desfăcut,

Cu o speranță de-a putea ajunge,

Cu pumnii strânși ca doua aripi ciunge,

La capăt de pustie, în trecut.


Pe drumul lung din vasta mea Sahară

Se depărtează zarea ca un fum

Ca o cămilă ce-a căzut în drum.

Cad în genunchi sub propria-mi povară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează