Powered By Blogger

4 oct. 2024

Necunoscutul Ferestrelor - Ion Caraion

 

Mă întorceam de la propria mea înmormântare.

Fusesem pus să vorbesc despre mine.

Dar am uitat unde și am uitat cine

Ieșea din țintirim c-un ospiciu-n spinare.


Pâlcuri de flăcări. Fumega primăvara.

Spectrele caselor se lipeau de asfalt.

Era inchiziție-ev mediu-era cald-

se destrăma soarele...băteau clopote... cădea seara...


Seara cântau fetele vesele din Dusseldorf

Ele și când vorbeau cântau.

Și veneau și plecau

amurguri amorfe prin văzduhul amorf.


Iar orașele...orașele aveau părul bălai.

Am trecut pe lânga tine, Doamne, ca pe lânga un zid părăsit.

Veacul e atât de obosit!

Oamenii îmbătrănesc de acasă pâna la tramvai...


Solzii crapilor ori mustățile somnilor

or să-și facă din noi așternut

Am jucat. Am pierdut.

Nu-ntrerupe-ți jocurile domnilor!


Înveșmântat în vulturi, în mit și minereu

(dar am uitat unde și am uitat cine)

venea către mine-

necunoscutul ferestrelor, luna sau eu.


Din volumul lacrimi perpendiculare, B.P.T., 1978, ed. Minerva, Bucureşti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează