Powered By Blogger

29 dec. 2018

Miraj de iarnă - A. E. Baconsky













                                                                                                                                                                         
Aicea totul seamănă cu tine
sau poate eu asemănări îți caut;
flori de ninsoare mari, diamantine,
suavi mesteceni-melodii de flaut.

Brazii înalți și copleșiți de nea
par crini enormi acoperiți de floare -
cu dorul meu de pretutindenea
te caut ca o plantă suitoare.

În șarpele de fum ce suie lin
făptura ta subțire se mlădie,
vântul de nord în fulgii care vin
te spulberă, te-adoarme și te-nvie.

Cețuri târzii - flori de ninsoare, flori
tresar și se-nfioară omenește,
și parcă însăși noaptea uneori
cu ochii tăi de-aproape mă privește.

O, ceas de taină - clipele dispar,
e numai gândul meu umblând aiurea.
Și neaua cu sclipiri de nenufar
trecând prin mine, bântuie pădurea.

Sunt numai eu care mi-aduc aminte...
din toate-ai dispărut, nu te mai vezi.
Doar inima cu dorul ei fierbinte
topește-n jur imensele zăpezi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează