Powered By Blogger

18 dec. 2019

Biblioteca - Marin Sorescu











Ce bine ca toate aceste cărți
au fost scrise!
Nu trebuie să le mai scriu eu
s-o iau de la capăt,
să-mi frământ mintea.

Mă uit la fiecare titlu -
vârându-mi nasul și silabisind,
și, cu fiecare tom,
parcă mi se ia o piatră de pe inimă.

Mă apăsau toate aceste lumi de gânduri
care erau ca o nebuloasă și în mintea mea -
(cred că ne naștem cu virtualitatea de a trăi fiecare
experiența tuturor (celor) dinaintea noastră.)

Bine ați făcut - le zic autorilor vechi și mai noi,
frunzărind cotoare și pagini de gardă -
(sunt înnebunit după paginile de gardă!)
bine ați făcut că ați scris toate astea la timp

Că n-ați fost deloc, dar deloc leneși
și n-ați lăsat totul pentru mine!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează