Powered By Blogger

30 dec. 2019

Eroi în zdrențe - Sándor Petőfi

Să-mbrac în haine pe măsură
și-n rime mândre versul meu,
să poată mai ușor străbate
azi prin saloane, - pot și eu.

Ci gândurile mele sfinte
nu-s tineri leneși cari se-mbracă
la modă, în mănuși și fracuri,
și cari trăiesc ca să petreacă.

Azi spada nu mai zăngănește
și pușca ruginită doarme.
Dar e război!... în luptă însă
slujesc idei în loc de arme.

Acolo stau și eu în luptă,
între soldații ăstui veac!
eu lupt cu versuri: un războinic
e orice cântec care-l fac.

Ostași în zdrențe, dar eroici,
dintr-înșii laș nici unul nu-i...
și vitejia face cinstea
unui ostaș, nu haina lui!

Și nu mă-ntreb eu: după moartea-mi
trăi-vor cântecele mele?
Să piară, de li-i scris scris, în luptă,
eu nu mă îngrijesc de ele.

Dar sfântă-i cartea unde-or zace
ideile-mi de mult uitate:
mormânt d-eroi care muriră
în lupta pentru libertate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează