Powered By Blogger

11 dec. 2019

A bea - Gabriela Mistral














Păstrez în amintire gesturile

acelor ce mi-au dat – ofrandă - apa.


În valea Rio Blanco izvorăşte

neastâmpăratul Aconcagua, acolo

voind să beau, m-am repezit la apa

unei cascade ce-n şuviţe albe

şi îngheţate-şi resfira şuvoiul.


Lipindu-mi gura fremătândă,

m-a ars ca o licoare fermecată.

Trei zile buzele mi-au sângerat de apa

Ce am sorbit atunci din Aconcagua.

În câmpul Mitla, într-o zi cu soare,

cu mers, şi greieri, m-am plecat asupra

unei fântâni, când a venit spre mine

un indian. A vrut să mă ajute


şi, sprijinindu-mă deasupra apei,

el capul mi l-a susţinut aşa cum

oferi un fruct, cu mâinile-amândouă.

Eu beau şi-n apa ceea era chipul

şi-al lui şi-al meu. Atunci înţeles-am 

ca într-un fulger, că necunoscutul

din Mitla, indianul, era carne

din neamul meu străvechi, de la-nceputuri.


În insula numită Puerto Rico,

odihna copleşită de albastru,

trup liniştit, talazuri zbuciumate

şi-o sută de palmieri, părând o sută

de mame. O fetiţă-n joacă sparse

nuca de cocos, dăruindu-mi apa

palmierului, maternă, roditoare.

Şi niciodată-asemenea dulceaţă

nu am băut, cu sufletul şi trupul.


Îmi amintesc, pe când eram copilă,

că mama-mi aducea ea însăşi, apa

între o gură şi-alta, aplecată

pe vasul de-argilă,-i vedeam faţa.

Cu cât se ridica mai tare mâna-i,

cu-atât se cobora mai jos ulciorul.

Am încă-n suflet valea înverzită,

simt setea şi privirea mamei…

poate aceasta-i veşnicia:

să fim încă aşa precum am fost odinioară.


Păstrez în amintire gesturile

acelor ce mi-au dat – ofrandă – apa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează