Powered By Blogger

2 aug. 2020

Întâlnirea - Marta Petreu


















Meteorologul de serviciu anunță o zi bună cu soare
prima luni de primăvară dis-de dimineață
la știri se dă faptul divers cel mai atroce al zilei
horoscopul vorbește despre dușmani și comploturi
în colțul ferestrei un păianjen cît macul țese matematic o plasă
ca o poartă trîntită pe viață
destinul
singurătatea e însușirea mea principală
singurătatea e meseria mea de adult
în această armură fluidă n-am decît să înfrunt
viața reală
nu am iluzii
și asta înseamnă că nici nu mai am nevoie de ele
nu mai am timp
și dacă n-am înseamnă că nu am nevoie
în sfîrșit e tîrziu
șoptesc eu înălțîndu-mă pe vîrfuri ca o balerină la rampă pe poante
țin bilanțul în buzunarele mele ca alții auru-n bancă
singurătatea e însușirea mea principală
dimineața în prima luni la ieșirea din iarnă
astrele arată probleme – din întîmplare orice știre de rău se potrivește cu mine
ca o ușă trîntită pe mînă
orice întîmplare din viața mea a devenit cu timpul
o încărcătură de-alice
cînd umblu pe stradă un trăgător mă țintește din umbră
de dragul lui mi-am pus rochia fosforescentă
nu cumva să mă piardă ori să mă rateze cînd trage
pentru că întîmplarea asta nu-i cazul s-o întîrzii
nici măcar c-o secundă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează