Powered By Blogger

9 sept. 2020

Arta este sugestie - Ileana Vulpescu

Ce s-a întîmplat cu oamenii aceștia? „Asta să fie libertatea despre care se vorbește, cea în care putem să expunem prin scris organe sexuale! Mă întristează și mă depășește. Nu știu de ce oamenii preferă acum să umble în pielea goală în loc să umble și ei îmbrăcați decent”, susține scriitoarea. Dacă doi au intrat într-o cameră și au închis ușa după ei nu ne putem închipui că se apucă să facă parchetul, să zugrăvească. „Plăcerea de a scrie atît de explicit este pentru că oamenii ăștia chiar simt nevoia să scrie așa sau pentru că e moda? Nici nu știu de ce să-i suspectez. Dacă scriu pentru că așa e moda e mai puțin grav decît dacă ei au ajuns la concluzia să scrie așa. Eu nu sînt așa o pudibondă încît să mă sperii de orice. Dacă spun un banc și sînt acolo cuvinte porcoase, nu le evit. Un banc este un banc. Îl spui cum l-ai auzit și nu trebuie să te temi. Asta e ca și cînd ai da o rețetă pentru așa ceva. Este foarte ciudat să nu ai nici un pic de ruşine. Eu zic că pur şi simplu s-a pierdut ruşinea. Sunt oameni pe care îi ştiu de peste 40 de ani şi nu credeam că am să ajung să văd asemenea cuvinte scrise de ei. Din punctul meu de vedere, arta este sugestie. Nu mai este sugestie, riscă să cadă în derizoriu”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează