Powered By Blogger

19 nov. 2020

Cu toamna în odaie - Ion Minulescu











Mi-a bătut azi-noapte Toamna-n geam,

mi-a bătut cu degete de ploaie...

și la fel ca-n fiecare an,

m-a rugat s-o las să intre în odaie,

că-mi aduce o cutie cu Capstan

și ţigări de foi din Rotterdam...


Am privit în jurul meu şi-n mine:

soba rece,

pipa rece,

mâna rece,

gura rece,


Doamne!... Cum puteam s-o las să plece?

Dacă pleacă, cine ştie când mai vine?

Dacă-n toamna asta, poate,

toamna-mi bate

pentru cea din urmă oară-n geam?

"Donnez-vous la peine d'entrer, Madame... "


Şi femeia cu privirea fumurie

a intrat suspectă şi umilă

ca o mincinoasă profeţie

de Sibilă...


A intrat...

și-odaia mea-ntr-o clipă

s-a încălzit ca un cuptor de pâine

numai cu spirala unui fum de pipă

și cu sărutarea Toamnei, care mâine

o să moară... vai!...

Bolnavă de gripă...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează