Powered By Blogger

4 nov. 2020

Elegie domestică - Ion Minulescu











Tu, care-mi intri-n casă cu toamna fumurie, 

cu ziua ce se duce

śi noaptea ce-o să vie, 

în casa mea fii binevenită... 


Iată-mi casa! 


Întoarce doar butonul electric din perete

și-mprieteneşte-ţi ochii cu tot ce poţi vedea, 

căci casa mea e-ntreagă, de-acum, şi casa ta... 

fii prietenă şi soră cu hall-ul şi terasa, 

cu treptele ce urcă sub rustice covoare

spre sala de mâncare

și-odaia de culcare, 

cu sfinţii din icoane şi morţii din portrete, 

cu câinele, ce-ţi linge manşonul de-astrahan, 

și cu pisica albă, ce toarce pe divan... 


Opreşte-ţi apoi ochii pe frunzele de laur

în care se-ncadrează, sanctificând decorul, 

patronii mei - Triunghiul. 


Iar pe comoda veche priveşte-i cum stau gata

să-şi părăsească parcă, de bucurie, rama, 

un domn cu ochii-albaştri şi bucle brune:

Tata!... 

Şi-o doamnă cu ochi negri şi bucle blonde:

Mama!... 


Tu, care-mi intri-n casă cu toamna fumurie, 

cu basmele bunicii

și “Faptele diverse”,

în casa mea fii binevenită, 

pentru mine

și pentru-aceste chipuri, de praf şi vremuri şterse, 

ce te privesc din rame cu-aceeaşi duioşie

ca-n zilele când, toamna, soseam şi eu cu tine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează