Powered By Blogger

21 nov. 2020

Poemul de nord - Anghel Dumbrăveanu












Te caut prin gândurile desfrunzite, într-una, 

și mă dor drumurile pe care-ai trecut, 

și umblu pustiu toată noaptea cu luna, 

pe țărmul unui timp atat de departe, pierdut. 


Mereu mai frumoasă prin sunet îmi treci

cu zâmbetul trist și părul negru și lung

și-n tâmplă îmi bat clopotele orelor reci

și umbra-ți de chin o chem mereu, ș-o alung. 


Căci frunzele viselor în poemele mele de sud. 

Cine-ți sărută ochii când se-ntristează? 

De mult nu mai pot, când vii, să te-aud, 

am uitat să-ți descând genunchiul cu-o rază. 


Te caut tot mai departe, dar treci

tăcută prin albastru-mi fiord

și-n tâmplă îmi bat clopotele orelor reci:

cad visele, galbene, în poemele mele de nord.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează