Powered By Blogger

10 dec. 2020

Margherita - Alexandre Dumas











“Rămâi sănătoasă!"

Mi-a zis, și s-a dus.

Pieptul mă apasă,

pacea-mi a răpus,


Am pierdut vedere,

lacrimile-mi tac

și simțirea-mi piere,

nu știu ce să fac!


Fruntea n-o pot ține!

Capul îmi e greu;

sânul de suspine

îmi arde mereu.


Căci n-am ziuă bună!...

Bunul m-a lăsat;

parcă sunt nebună,

Doamne! ce păcat!


Mintea stă să-mi fugă,

unde sunt nu știu;

sunt gheață în rugă

și arz în foc viu.


Aveam și credință

când eram cu el;

nu știu d-am ființă

când sunt fără el!


Cât eram de bine!

Stella-mi strălucea;

când era cu mine

toate-mi surâdea.


Mi-era scumpă casa,

căci cu el trăiam;

mi-era dulce masa,

căci cu el ședeam.


Îmi plăcea lumina,

că-l puteam vedea;

îmi plăcea grădina,

că-n ea mă-ntâlnea.


Noaptea răcoroasă

ardeam s-o aștept;

luna amoroasă

mi-l vedea pe piept.


Fericiri nespuse

speram pe pământ;

de când el se duse

lumea mi-e mormânt.


Ah! Vin', vin' odată,

vino, scumpul meu!

Căci am lumea toată,

am și Dumnezeu.


Fața ta blondină

s-o pot contempla,

tu - a mea lumină,

și eu - umbra ta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează