Powered By Blogger

19 dec. 2020

Pe ulițele Iașilor - Eusebiu Camilar











Oraş în care bate vântul printre ruini medievale,

câți ochi se sting de nostalgie în umbra zidurilor tale...

cum să-ţi închin poem de glorii apuse peste alţi tărâmi,

oraș în care Eminescu visa pe uliţi cu salcâmi...

De câte ori, sub slăvi de toamnă, din infinit spre infinit -

în umbra zidurilor tale ajuns-am - trecător trudit -

și astăzi ca odinioară pe praguri ţi-am trecut din nou

octombrie să-mi cânte seara din frunze moarte la Copou.

...Stai, vreme, mai rămâi cu mine, să te dezmierd, să-ţi spun poeme,

căci n-am pe nimenea sub ceruri decât pe tine, sfântă vreme;

mai stai, să mă conduci de mână, cu taină, către alţi tărâmi

să-l întâlnim pe Eminescu visând pe uliţi cu salcâmi...

Hei, vântule, ţi-aduci aminte de câte ori, trecând pe stradă,

mă-ntâmpinai râzând, oprindu-ţi din goană minora cavalcadă

și mă-mbiai, hoinar prieten, din mâna palidă să-ţi iau

scrisorile de frunze moarte de la Verlaine, de la Lenau...

Stai, vântule, că-n toamna asta vei trece iar cu fală mare, 

vei trece ca-n atâtea toamne, dar n-o să-mi dai nicio scrisoare

căci n-are cine să-mi mai scrie pe plicuri reci de frunze moarte

căci morţii mei îi port în mine şi n-am pe nimenea departe...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează