Powered By Blogger

6 ian. 2021

Depărtarea - Ion Heliade Rădulescu

 











Singurică şi umbroasă,

dumbrăvioără,-n tine viu

trista-mi inimă noptoasă

în repaos să mi-o ţiu.

Orice-obiect ce altui place

eu îl văz posomorât;

am pierdut dulcea mea pace

și eu însumi m-am urât.

Nina mea, frumosu-mi focul,

E aci! Dorul mi-a spus.

Vai! O caut în tot locul

și ştiu singur că s-a dus!

Câte ori, frunze iubite,

umbra voastr-o coperi!

Curs de ceasuri fericite

cât de repede fugi!

Spuneţi, spuneţi, drage unde,

voi vedea-o eu sau nu?

Vai! Dar eco îmi răspunde

și îmi par’ că zice: nu!

Simt o dulce murmurare,

un suspin poate va fi;

poate-a zâne-mi e oftare

ce îmi zice: va veni.

Vai! E râul ce se frânge

printre stânci lăcrimător,

și nu murmură, ci plânge,

că-i e milă d-al meu dor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează