Powered By Blogger

18 feb. 2021

Cântecele unui greier - Cincinat Pavelescu








În viața mea de pribegie,

gonit mereu de-al soartei bici,

am îngânat cântece mici

de dragoste și ironie.


Și, cum trăiam mai mult în vis,

făcui risipă de simțire

și-n versuri șchioape am închis

o lacrimă lângă-o zâmbire!


Am îngânat cântece mici,

fără pretenție să fie

gustate la Academie,

căci toate versurile mele


Mici diamante, mici mărgele,

buchete fără de panglici,

garoafe, crini și ghiocei,

sunt scrise doar pentru femei

și pentru patru-cinci amici.


Când iarna am simțit că soba

pe versu-mi cald nu pune preț,

cu grabă m-am drapat în roba

de magistrat, ca să nu-ngheț.


Și-am colindat întreaga țară

cinstit c-o leafă de aprod,

purtând sub robă o chitară

și-o inimă în loc de cod.


Azi iarna-mi bate la ferești

și vântu-n recea-i simfonie

parcă mă-ntreabă: Unde ești,

poete, plin de veselie?


Hambarele mi-s goale, nici

n-am strâns, cu cântecu-mi de greier,

grăunțe s-am până la treier.

Dar simt o umbră grea pe creier:

uitarea celor mari și mici!


Și-n stepa iernii argintie,

când singur, trist, fără amici,

culeg poemele-astea mici,

țipate-n nopți de insomnie,

vreau să le-nchin, cu dărnicie,

îmbogățitelor furnici!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează