Powered By Blogger

2 feb. 2021

Cârje - Radu Gyr








Întorc faţa spre ce nu-i

și scot limba la ce este.

Frunţi şi coifuri, câte-avui,

le-am uitat în cer pe creste.


În zadar de voi mă rog,

umeri frânţi şi braţe ciunge.

Biete suflete olog,

cârja mea nu-ţi mai ajunge.


Chiar rădvan cu caste roţi,

încrustat cu diamante,

de ţi-aş da, tot nu mai poţi

să te urci spre piscuri boante.


Na-ţi cămaşa mea de prinţ,

găurită-n lunga trântă!

Eu o scuip şi-o rup în dinţi,

tu sărută-i zdreanţa sfântă.


Mi-au sfinţit-o stele reci,

mi-au spurcat-o-n răni şi fiere.

Pe de-a-ntregu-s numai teci

purtând cioturi de hangere.


Lumea mea, de ce mă-ngropi

sub cenuşa ta fierbinte?

Duc sub pleoape luna-n plopi

și vreo cin’zeci de morminte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează