Powered By Blogger

20 feb. 2021

Dansul cu cartea - Florin Mugur







Cum să fii scund și caraghios

și cu barca ca un văl de mireasă

și cu ochi albaștri


și cum să fii bătrân

și cu hainele ude de lacrimi

și cum să țopăi totuși fericit!


Pe patul meu

dansează beat bătrânul prinț

cu cartea-n brațe.


Îi șiruie udă cămașa pe umeri

îi piuie nasturii veseli -

el țopăie plin de scântei și de țepi


Și ce e scris în cartea Bătrânului? Destinul

meu obosit. Dansează lent. Spre seară

ouă mici, străvezii, îi curg dulce din păr.


De behăit, ce bâlbâială de petale!

Alunecă moale pe-o lacrimă. Uite, se ține

de cartea ce-i tremură leneșă-n brațe.


Și nu-mi mai e frică și nu-mi mai e frică.

Ce fraged e! Capul meu trist și muncit

îndrăznește să râdă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează