Powered By Blogger

7 feb. 2021

Despotism luminat - Alain Bosquet








Puterea absolută petrece zile delicioase.

Ludovic al XV-lea zicea: „Ca s-o distrăm pe Regină, 

ar trebui să-i fie pusă cimpanzeului o perucă”.

Doamna de Pompadour nu înțelegea poezia 

decât acompaniată de gesturi greoaie și teatrale.

Eu nu eram fericit căci ducele de Choiseul 

mă avertiza: „O să pierdem America”.

În drum spre Moscova, am poposit la Viena;

Iosef al II-lea se plângea: „Mozart, ce țărănoi”!

Mi-ar fi plăcut să aibă maniere de prinț.”

Mai târziu, Catarina îmi vorbea o franceză 

cu accent căzăcesc și mă privea 

parc-ar fi tras o palmă pe crupa calului său. 

Am vizitat alte Regate, alte Curți. 

Mă căutam, buimac: nu la Veneția 

pe vremea aceea, învățai să vezi lumea 

cu oarecare inteligență și rigoare. 


Traducere Maria Banuș


Alain Bosquet, s-a născut ca Anatole Bisk (28 martie 1919, Odessa - 08 martie 1998, Paris), a fost un poet francez.

În 1925, familia sa mutat la Bruxelles și a studiat Université Libre de Bruxelles, apoi la Sorbona.

A devenit cetățean francez în 1980. 

A condus juriul Premiului Max Jacob, Academia Mallarmé și a fost membru al Academiei Regale a Belgiei.

- wikipedia –

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează