Powered By Blogger

5 feb. 2021

Act - Matei Călinescu











Să scoatem oglinzile din casă și să le punem în ploaie

chipuri de frunze și ape și miracole verzi

surâsuri cum îmi erau genunchii după ce urcasem

în patru labe dealul verde și săruturi cu gustul de clorofilă

lume șiroind prin cristalul deodată-nviat.


Vom înota așadar în frunze poate zgâriați

de ghimpii salcâmilor care rup de altfel și norii proteici

ne vom lăsa urechile străpunse de burghiul argintiu al apelor matinale

și-apoi încet ca înecații vom fi împinși deasupra culorilor

întâmplător ne vor izbi suavele prăștii ale ciripitului


Scena se va muta fără îndoială într-un arbore anume

(în salcâmul cu îngeri care-atârnă cu capul în jos?)

dar nu trebuie uitat nici teiul care ne lovea tâmpla cu pumni de mirezme

nici tănârul castan care-ncearcă să pară foarte solemn


Spectacolul acestor ploi de iunie repetat de câteva ori pe zi

cu păsări ude și nemaipomenite aventuri vegetale

mă făcuse să uit


Sunt amețit de pulsația zilelor și nopților mereu mai repede

desfigurându-mă cu rafalele ei de cenușă

retezându-mi privirile cu fulgere albe și negre

smulgându-mi voci din auz și însingurându-mi limba


Oricum ne mai atrag deocamdată mirajele arborilor

metamorfozele în verde sfințit

n-am fost încă izgoniți din vârtejul de frunze

timpul ne-mpuținează aici cel mult cu un secol-două

și fără ca măcar să ne dăm seama.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează