Powered By Blogger

20 feb. 2021

Poveste - George Bacovia












Îţi aduci aminte ziua când ţi-am spus că eşti frumoasă,

când cu buzele de sânge şi cu ochii sclipitori

printre arborii de toamnă te opreai încet, sfioasă,

lăsând gândul spre amorul înţeles de-atâtea ori?...


Aşteptai să fiu poetul îndrăzneţ ca niciodată

ca s-auzi ecoul rece-al unor calde sărutări

te duceai mereu nainte înspre-o umbră-ntunecată

ca o pală rătăcire coborând din alte zări.


Ah, mi-ai spus atât de simplu că ţi-i sete de iubire

neascultând decât şoptirea singuratecei păduri,

îți opreai cu mâna sânul şi zâmbea a ta privire,

chinul depărtării noastre neputând să-l mai înduri.


– Ha, ha, ha, râdea ecoul, de râdeam de-a ta plăcere,

între om şi-ntre femeie mi-ai spus ura din trecut,

te-am lăsat să-nşiri povestea cu dureri şi cu mistere

pentru mine, ca oricărui trecător necunoscut.


Îţi aduci aminte ziua când ţi-am spus că eşti frumoasă,

când, în şoaptele pădurii, poate că te-am sărutat

ascultând ecoul rece, înspre toamna friguroasă

ce-aducea-ntâlnirii noastre un adio-ndepărtat?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează