Powered By Blogger

19 feb. 2021

Triptic - Gabriela Hurezan







I. Coloana

Poate peste un miez de pământ lăcuitoriu sânge

a dezlegat în șuvoi sublim

acest braț de sprijinit toracele cerului,

atât de omenește obosit întru prea multă bunăvoință

de a fi neprihănit și orbitor

asemenea frunților noastre

cu iubire strălimpezite,

undeva, mai spre o calmă origine

a miraculoasei neputințe de a ne sfârși.


II. Poarta

De-o parte, etern, sărutul dintâi

de cealaltă, etern, un alt sărut

neblestemat să fie cel din urmă

căci mai există atâtea alte porți

sub care, într-o zi,

cu dragoste îmbrățișându-ne picioarele

soarele se va adăposti de furtună.


III. Masa

Am închis ochii și l-am văzut pe Zamolxes

hodinindu-și nemurirea pe scaunul dimpotrivă,

avea în barbă un licăr de vin barbar

și-n mâini

un gest măreț de tăcere

către celelalte unsprezece chipuri ale sale îndreptat

și,

subit,

strângând mai tare din pleoape,

am putut cuprinde cu mintea apoi,

că lipsea un scaun

și, de fapt, lipseam și eu

cu pietate ascunzând printre alte trupuri

prea zgomotoasa mea făptură.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează