Powered By Blogger

11 mar. 2021

Cântece - Ion Minulescu











E vina mea că te-ntâlnesc acum

și-i vina mea că nu te pot iubi?

De ce trecuși așa târziu pe-aci

și nu-mi ieșiși mai de cu vreme-n drum?


Privesc în zări și zările îmi par

că-s tot mai reci și tot mai depărtate,

și-n care țări de-ndrăgostiți uitate

cei morți învie să iubească iar?


De ce-aș pleca cu tine?...Drumul meu

nu-i drumul tău, și visurile tale

le-aș spulbera la jumătate cale,

ca n-aș putea să te-nsoțesc mereu.


Norocul tău e veșnic înainte

spre răsărit-al meu spre miazăzi;

te-aș urmări de te-aș putea iubi

și te-aș putea iubi de mi-aș aduce-aminte...


Dă-mi ochii să ți-i mai sărut o dată

și lasă-mă să plec în lume iar,

nu-mi pare poarta-nchisă stăvilar,

nici gura suptă și nesărutată.


Și nu-ntreba să-ți spun de ce te las,

când știi și tu ce toată lumea știe -

ca nu putem iubi pe veșnicie

și-s obosit de-al dragostei popas.


Azi vreau să plec din nou și-n noul drum

să-mi uit de toate câte-am întâlnit,

să nu mai fiu ca-n vremuri nici iubit,

nici să iubesc cum te iubesc acum.


Și să m-afund pe drumuri tot mai șterse,

tot mai pustii, iar suflul toamnei reci

cărarea dulce-a liniștei de veci

în bietu-mi corp și-n suflet să mi-o verse.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează