Powered By Blogger

11 mar. 2021

Pe o pagină de muzică - Duiliu Zamfirescu









Speranța mea frumoasă, din vremele trecute,

spre vremuri mai bătrâne, s-a dus pe neștiute

în repedele-i zbor,

și’n urma ei rămas-au o zi fără lumină

și-o inimă ce-nchide sub neagra sa ruină

un dor... un vecinic dor.


Atunci nebun plecat-am cu gândul către tine

însuflețită umbră a nopților senine,

suspin perdut de vânt...

și te-am cătat prin ceruri, și te-am cătat prin lume,

îmbrățișându-ți urma, strigându-te pe nume,

pe numele tău sfânt.


Dar urma-ți rătăcită pe lungile nisipuri

ce rup calea vieței în mii de mii de chipuri,

s-a șters din drumul meu.

Iar eu rămas-am singur sub plopul din pustie,

privind o neagră cruce, pe care-n poezie

stă scris numele tău.


Și mi-am adus aminte atunci că tu ești moartă,

că cugetul meu singur te vede și te poartă

trăind, în visul său...

că tot ce-a fost o dată, că tot ce-o să mai fie

curând o să se schimbe în vecinică pustie...

în vis... ca-n gândul meu...


1883

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează