Powered By Blogger

15 mar. 2021

Conversaţie mondenă - Mircea Ivănescu











m-am aplecat mult către ea peste cristalele impure

ale paharelor arzând liniştit, și-i spun – "rochia ta"

(dar nu-i priveam faţa, nu o vedeam) – "abia

acum văd, ai o rochie violetă". (acele dâre


ale alcoolului îmi zgâriau faţa, ca atunci

când mergi prin zăpadă, în soare.) "ai o rochie

violetă", îi spuneam surprins. (şi e

ca o flacără aderentă care te consumă. pe brânci


mă târăsc către ea – aş fi putut să-i spun,

dar minţeam – văzusem demult cum gulerul întunecat

al rochiei îi urca spre gât cu jocul ei de curcubeu degradat.)

şi mereu îmi spuneam: - dacă-i privesc faţa acum,


am să înţeleg – am s-o văd pentru întâia dată

cu adevărat. şi mi-am ridicat ochii spre faţa ei nemişcată.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează