Powered By Blogger

1 mar. 2021

Jucării - Rabindranath Tagore











Copile, cât de fericit eşti tu, când pe ţărână

o dimineaţă-ntreagă mi te joci c-o frântă

ramură în mână.

Zâmbesc privind la jocul tău cu mica, frântă

ramură în mână.

Sunt prins de treburile mele

şi ore-ntregi socot la cifre grele.

Poate că-mi vei zvârli câte-o privire

şi-un gând citit pe faţă:

"ce joc neghiob să-ţi prăpădeşti cu el o dimineaţă".

Copile, am dat uitării arta de a mă pierde-n gol

cu beţe şi cu turte de nămol.

Eu caut scumpe jucării topind

un bulgăr de-aur şi argint.

Cu orice-ţi cade-n mâini, pe-ne-alesele

îţi făureşti atâtea jocuri vesele.

Îmi irosesc şi timpul şi puterea

cu lucruri ce nicicând n-am sa le-ating.

În şubreda mea luntre mă tot zbat pe loc

râvnind să trec Marea Dorinţei

mereu uitand că joc şi eu un joc.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează