Powered By Blogger

13 mar. 2021

O, tu, cu ochi albaștri - George Călinescu








O, tu, cu ochi albaştri, cât de frumoasă eşti! 

Aşa desigur sunt făpturile cereşti, 

pe care le vedeam, copil, întraripate, 

cu câte-un crin în mână şi pletele pe spate.


Când te cuprind de mijloc îmi pare că e vis, 

că mi-a picat un înger de sus, din paradis. 

Cu mare sfiiciune pe-obrazul tău pun gura, 

gustându-i ameţit aroma şi căldura. 


De mă pecetluieşti buza-ţi trandafirie, 

mă simt înviorat ca de-o eucaristie, 

mă-ntreb de-i cu putinţă ca tu să mă iubeşti. 

O, tu, cu ochi albaştri, cât de frumoasă eşti! 


Mângâie-mă cu mâna ta cea copilărească, 

îneacă-mă cu coama ta supraomenească, 

ce cade ca o creangă pletoasă şi divină, 

cu miros de cinam şi frunze de lumină.


Fă-mi cerc de după gât cu braţul tău subţire, 

așa cum se cuvine smeritului tău mire, 

și lasă-te uşoară când cu un salt vânjos

te duc în patul biblic de cedru şi-abanos,


Neprihănită, goală, zvâcnind fără veşmânt

să dormi cu mine noaptea în sfânt aşezământ. 

în raiul tău suav mă-mbii şi mă sfinţeşti, 

o, tu, cu ochi albaştri, cât de frumoasă eşti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează