Powered By Blogger

13 mar. 2021

Consult toți filozofii - George Călinescu












Ce este această lume, 

Otilio, să-mi spui! 

neantul face glume

fiind un demon haihui. 

Ce este această lume? 


Te-ntreb unde e anul

când prin salon jucai

sau răscoleai brusc pianul

ca pe un stol de cai? 

Te-ntreb unde e anul! 


Am în acest album

un fir de-aur curat, 

din părul tău – un fum

de mult evaporat -

am în acest album. 


Consult toţi filozofii, 

pe Platon şi Socrate, 

să ştiu dacă pantofii

sunt semn c-ai existat. 

Consult toţi filozofii. 


În scrin am o batistă

c-un monogram rotund. 

La teza agnosticistă

cu ea-ncerc să răspund. 

În scrin am o batistă. 


Când totul se usucă, 

și ochii amăgesc, 

că n-ai fost o nălucă

nu pot să dovedesc. 

când totul se usucă...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează