Powered By Blogger

18 mar. 2021

Scrisoare târzie - Radu Zaharescu







Obsesie din ce în ce

mai bătrână…

m-ai lăsat de o zi

și te-ai dus la război.

Apoi

cineva i-a pus mamei

o carte poștală în mână,

anunțând că ești mort.


Eugen Labiș spunea

c-ai fi fost, ca și el,

îngropat de-o ghiulea

undeva.


…Ce-a mai fost

cu mama, cu mine, cu noi?

Am răzbit prin cumplitul război 

dus c-o lume întreagă,

în doi.


Bizar:

când am mai crescut,

m-a durut multă vreme nespus

c-ai murit acolo,

spre Odesa,

nu în Tatra, mai sus,

pentru că mereu mi s-a spus

că n-am drept la pensie și la viață

fiindcă tu n-ai ajuns

să te-ntorci spre apus.


Tată, fantoma mea tânără,

ciudată,

tu ai avut mai mult noroc decât mine:

ai murit enigmatic, frumos,

dintrodată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează