Powered By Blogger

17 apr. 2021

Copiilor - Octavian Goga















Veniţi la sânul meu cu toţii,

copii cu frunţile senine,

veniți să primeniţi izvorul

nădejdii mele de mai bine!


Voi sunteţi roua dimineţii

ce scânteie neştiutoare

că poartă-n ea întreg argintul

curat al razelor de soare.


Din glasul vost', un dulce clopot,

ce mângâie-un amurg de seară,

învață sufletul meu, bietul,

să creadă-n flori şi-n primăvară.


Şi parcă înţeleg mai bine

privighetoarea care cântă...

veniți, veniţi! Mi-atât de dragă

zburdălnicia voastră sfântă.


Căci râsul vostru plin, năvalnic,

ca unda râului de munte,

îmi amuţeşte-ndurerata

poveste-a firelor cărunte.


Şi parcă-mi picură un cântec

la poarta minţii mele reci:

– O dulce-ntârziată rază

din raiul meu pierdut pe veci...


1904

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează