Powered By Blogger

15 apr. 2021

Hotelul iubirii - Adrian Păunescu










A fost cândva, în viața noastră, parcă,

Pe țărmul unei mări fără sfârșit,

O lacrimă ce legăna o barcă

Și un hotel, aproape fără marcă,

Și-o cameră, în care ne-am iubit.


Veneam din lumea noastră indecentă

Și gata să ne umble în cearșaf,

Și mirosea a sare și a mentă,

Sub zorii noi, de dragoste urgentă,

Și ne cedam acelui batiscaf.


O dimineață violent-albastră

Lăsa perdeaua încăperii scrum

Și noi, din toată-mbrățișarea noastră,

Ne îndreptam în fugă spre fereastră,

să-i facem mării spre odaie drum.


Un mic hotel, pe lungi piloni în mare,

Și dedesubt tălăzuia din plin,

Parcă voia să afle fiecare

Cum se trăiește, dar și cum se moare,

Într-un gâtlej năprasnic de rechin.


Știam că-i o variantă limitată

Și disperați trăgeam de ea, în timp,

Să nu cumva să o sfârșim îndată

Și ne-am iubit mai mult ca niciodată,

Îngăzduiți de zeii din Olimp.


Căci zeii toți, îngrozitor de-aproape,

În asprul și intimul spațiu grec,

Din ochii lor nu-și permiteau să scape

Iubiri de pe pământ și de pe ape,

Salvându-le de secetă și-nec.


Nu mai râvnesc setări originale,

Nu-mi trebuie permise de la cer,

Dar din Olimp și pân-la mare-n vale,

Ai fost a mea și-am fost al poftei tale.

Și-am fost un tandru cuplu prizonier.


Nu știu de ce mi-a revenit în minte

Acel hotel cu marea în temei,

De dorul lui vociferez fierbinte

Și gura mea te blestemă și minte

Și nu te-aș da pe niciun fel de zei.


Ce ne dădea acea tărie vie?

Discreția în plin anonimat?

Sau libertatea ca o terapie,

Sau un secret ce veșnic nu se știe,

Sau navele la care ne-am uitat?


Glumeam plângând că nimeni nu conjugă

Aceste verbe la trecutul lor

Și c-am fi vrut, îngenuncheați în rugă,

să ne obținem dreptul la o fugă

Într-un trecut lipsit de viitor.


A fost cândva pe-un sudic țărm de mare,

Pe stâlpi de fier-beton, un mic hotel,

Cu fluxul și refluxul la picioare,

Și noi, narcotizați de-o lună mare,

Iubindu-ne testamentar în el. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează