Powered By Blogger

22 apr. 2021

În bibliotecă - Ana Blandiana

 















Ce spaimă, ce emoții și ce scandal:

am descoperit printe cărți un șoarece intelectual!


La început, ca să nu pară

că are gusturi prea ciudate,

a mâncat într-o doară

cartea de bucate;


Apoi, ca să nu mă sperie prea tare,

câtva timp a înfulecat numai dicționare;


Și-a dus ipocrizia atât de departe,

încât a jurat să nu se mai atingă de nici o carte.


Dar n-a rezista mai mult de o zi

și a început poezii a ronțăi.


Ba, pentru că îl tentează drumul spre glorie,

a înghițit și câteva cărți de istorie.


Iar tabla înmulțirii fiindu-i simpatică

a gustat și din câteva cărți de matematică.


Cât rămăsese numai la literatură

nu mă speriasem peste măsură,


Abia acum a ajuns o tragedie,

când a început să înfulece şi filosofie.


Era clar că nu mă puteam aștepta ca o zevzecă

să-mi mestece întreaga bibliotecă;


Dar nici nu puteam să las

un şoarece atât de savant.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează