Powered By Blogger

15 mai 2021

Poem neserios - Geo Dumitrescu



















Ţi-am spus într-o seară că te sărut pentru ultima dată.
(Păreai plictisită şi nu ştiam dacă "celălalt" nu sărută mai bine.)
Te-am întrebat apoi dacă vrei să plec -
mi-ai spus net: da - şi am plecat de lângă tine.

Vezi, filozoful avea dreptate: lucrurile au sens prin noi...
- Grădina mi se părea atât de inutil verde!
Fiinţa mea proclama strident şi universal:
totul se pierde!...

Apoi ţi-am simţit capul pe pieptul meu într-o zi.
(Părul avea acelaşi miros agreabil şi incert.)
M-am gândit confuz la tot ce mă puteam gândi,
dar nu vedeam pentru ce mi-ai fi spus: te iert!

Vezi, filozoful avea dreptate: lucrurile au sens prin noi.
Am aflat curând de ce erai supărată:
("Celălalt", mai ales, mi se părea atât de puţin demn de ură!)
Îţi spusesem într-o seară că te sărut "pentru ultima dată...”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează