Powered By Blogger

13 mai 2021

Sufletul odăii mele - Mihail Cruceanu

















Sufletul odăii mele ce din vis s-a deșteptat

a zâmbit prin abajurul lămpii ce ardea pe masă.

Pe tapete și pe cadre flori de umbră-a desenat,

iar perdelelor, în cute, le-a dat luciu de mătasă.


Sufletul odăii mele astă-seară mi-a vorbit,

evocând speranța caldă și dorințele nebune

ale clipelor ce alții înainte-mi le-au trăit

cei ce știu de mult că viata nemiloasă te supune.


Sufletul odăii mele ca din basme mi-a șoptit

dragi cuvinte de iubire, ce-au făcut să înfioare

inimile celor cari ca-ntr-un filtru s-au topit -

cei ce știu demult acuma că și dragostea chiar moare.


Sufletul odăii mele, tremurând, a suspinat.

Tremurau atâtea lacrimi în suspinul lor încet!

Toți plânseseră în viață câți cu viața s-au luptat.

Toți, ce poate dorm acuma părăsiți, făr-un regret.


Sufletul odăii mele m-a privit ca doi ochi reci.

Și în jurul meu tăcerea grav scanda suflarea-mi vie.

Mâine din odaia-aceasta voi pleca.

Ce grozăvie!

Voi fugi nebun!

Sau poate voi rămâne-n ea pe veci.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează