Powered By Blogger

16 iun. 2021

Ce iureș fără de zvon - Ion Marin Sadoveanu
















Ce iureș fără de zvon! 

Ce cântec cu vine de aur printr-însul și totuși ca un prohod de monoton.


Ca un alai, ce taie lanul cu maci de mai, și chiot de sărbătoare cuprinzătoare.

În mine o veselie s-a zămislit.

Și a sărit: și mă târăște cu ea de mână; și mă aleargă ca un copil; și mă privește, ca o bătrână; și-mi spune:

„Gândul, alungă-ți-l!" - 

Plutește? 

Merge? (O fi vreo zână!)

Ce veselie fără tipar! 

Așchii de umbră și de cleștar: boare de vară, cu gust amar;

mi-e sprinten pasul dar tot mai rar!

Ce veselie! 

Parcă-i o spuză! 

Imens, un zâmbet, dar fără buză (fără de forme, fără de sens, fără de chiag) ca o meduză!

E o veselie care mă soarbe!

E un cireș împărătesc,

ce-l cresc, îl legăn și din mine fără-ncetare îl nutresc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează