Powered By Blogger

15 iun. 2021

Mă uit - Tudor Arghezi










Mă uit în cer, mă uit în pământ.

M-am întrebat cine sunt.

Gânduri se duc, vin

din vânt, din senin,

ca nişte păsări rotunde.

Încotro? De unde?


Glasuri mă strigă cu nume străine.

M-aţi chemat pe mine?

Sunt eu cel căutat?

Mi se pare că vântul s-a înşelat.


Câte puţin sunt dator

fără să-mi fi dat nimic, tuturor -

și lemnului uscat, şi bălţii stătute,

și florilor, şi pietrelor, şi vitelor bătute,

și oamenilor din răstignire.

Cu ce să plătesc nefire şi fire?


Sângele meu nu-i al meu.

Mi-e teamă să zic „mie” şi să zic „eu”.

Cu ce fel de drept

mi-aş umfla bârnele din piept

și mi-aş întinde pe zarea

toată, spinarea?


Ce martor aş întreba

ca să-mi răspundă întrucâtva

mâcar dacă sunt?

Mă tot uit în cer, mă tot uit în pământ,

în baltă şi stuh

și adânc în văzduh.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează