Powered By Blogger

15 iun. 2021

Poemul ceasului nesigur - Ștefan Augustin Doinaș












Când o să pleci, vei fi-mbrăcată-n alb

iar pasul tău sfios 

pe drum de bură

se va prelinge-n mine din tăcere

ca o durere

monstruos

de pură.

Voi trage un fotoliu 

lângă geam,

te voi privi, apoi voi înțelege.

Un ceas nesigur, ca un grav lințoliu

tivit cu amintiri, se va alege.

A fost o sărutare

mai demult;

sau poate-o lingură

de ceai

fierbinte,

o singură

mișcare

într-un alai

de care-acum nu-mi mai

aduc aminte.

Și poate numai ieri a fost,

sau astăzi;

ori poate tremură-n această

clipă

ca zborul fără rost

din adăpost

al unor pui cu lâncedă aripă.

Cînd o să pleci, vei fi-mbrăcată-n alb

și-n ceas nesigur toate vor cânta

trecând mirate prin trecutul meu,

mereu

dorindu-și amintirea ta.

Va fi o tâmplă care nu mai bate,

ori poate un cuvânt

pe care nu

l-ai tăinuit nicicând

și-a cărui vină

o vezi acum deplină

numai tu.

Și poate tocmai azi va fi,

sau mâine;

ori poate-a fost și nu l-am cunoscut.

Un ceas nesigur, grav, se va bolti

deasupra sufletului- ca un scut

și poate nu voi ști când pleci,

iubito.

Prin reci

inele

timpul mi-l filtrez.

La mijlocul singurătății mele

aprind absențele- ca să veghez.

Iar viața, cu pătrare vechi ca lumea,

am s-o petrec

în liniște sihastră,

gândind la clipele ce trec

întruna

cu frunze reci foșnind pe sub

fereastră.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează