Powered By Blogger

11 iun. 2021

Telefon îmbătrânind - Adrian Păunescu












Trec anii şi se numără ca banii

si viaţa mă aşază pe rugul ei cărunt,

bunica nu-mi mai spune nani-nani,

mă-nfrigurează fiecare amănunt.


Şi cel ce-am fost şi cel ce sunt se ceartă,

dar vai şi-acest război e-atât de monoton,

mi-mbătrâneşte numărul la poartă,

mi-mbătrâneşte numărul de telefon.


Se adaugă mai fiecare oră

și telefonul sună distant şi suveran

și parcă şi el însuşi mă imploră

să nu-l tot schimb adăugând un an.


Acum, când crucea anilor e spartă

și omul de zăpadă, ce sunt, îşi ia palton,

mi-mbătrâneşte numărul la poartă,

mi-mbătrâneşte numărul de telefon.


Răsună-n mine toate ca-ntr-o sală

în care mormăie strigoiul unui urs

și creşte din greşeală în greşeală

pedepsitorul căilor ce le-am parcurs.


Şi dacă moartea mea nu mai e moartă

e că eu însumi mi-am ajuns un zvon,

mi-mbătrâneşte numărul la poartă,

mi-mbătrâneşte numărul de telefon.


Ceva, aici, produce cărunteţe,

o fabrică de calcar la mine-n oase văd

și vine albul ei să mă înveţe

cum să surâd aliniindu-mă-n prăpăd.


Cu fiecare an ce nu mă iartă,

ca într-o adunare făcută monoton

mi-mbătrâneşte numărul la poartă,

mi-mbătrâneşte numărul de telefon.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează